Det här med att raka hästar...

Det här med att raka hästar är nog inte min grej, det var nog två år sedan jag rakade en hel häst sist och jag kan säga er att på den tiden hinner man bli lite ringrostig, maskinen går inte riktigt åt det hållet jag vill hela tiden.

Ja jag har då idag ägnat lite tid åt att klippa klart ruffe, när han kom såg han ut som en liten nallebjörn så jag bestämde mig kanska snabbt för att den pälsen ska bort. Rakade det mesta igår men sen var det ca halva fram benen kvar igår när jag sluta så jag fixa till det nu, kan ju inte påstå att jag är ett proffs men bättre ser det ut. Synd bara att jag inte fick några förre och efter bilder, klantigt av mig!

Tur att den andra pållen redan har så tunn och fin päls så att man inte behöver raka honom, och det är jag extremt tacksam för!


Tänk om man var så här skicklig med klippmaskinen i hand, coolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0